Povedali o Škole empatie
Adrian Kupec
Keď som sa deň pred začiatkom dozvedel, koľko ľudí ma prísť, zvažoval som, že sa len pripojím cez Zoom. Medzi množstvom nových ľudí sa otváram len veľmi pomaly. Som skôr len pozorovateľom v takých prípadoch. Pozorujem myšlienky a energiu ľudí okolo, zhodnocujem situáciu, ich svetonázor a hľadám spoločný jazyk, ako sa s nimi rozprávať, aby sme sa vedeli pochopiť, ak už ku konverzácii náhodou príde….plus veľmi ťažko si pamätám mená 😊
Prvý deň bol pre mňa priam šokovou terapiou… veľa ľudí na zoznámenie, kreslenie, hýbanie sa (voľné pohyby teľa) pred cudzími ľuďmi. No na konci dňa som bol so sebou spokojný, že som to prežil a myslel som, že už to bude len a len ľahšie a zaujímavejšie.
Nemohol som mať väčšiu pravdu a mýliť sa naraz 😊
Každý jeden deň bol zaujímavejší od predošlého, čo sa učiva týkalo, spoznávania ľudí, procesov…. no zároveň som si začal uvedomovať koľko práce ma na sebe ešte čaká.
Pri Brunovom procese som pocítil plnú váhu všetkého, čo musím v sebe vyliečiť – Dvojník vo mne sa prebral a premenil na čiernu dieru pohlcujúc všetku sebalásku.
Napriek tomu som si v posledný deň pri sebaprocese uvedomil, že všetko je možné vyliečiť a prekonať… je to možné… nie ovládnuť, ale vyliečiť!
Kopa cudzích ľudí…. za 5 dní…. vytvorila miesto, kde existuje empatia, pochopenie, dôvera, podpora a láska.
Matúš, 18:20… „Lebo kde sú dvaja alebo traja zhromaždení v mojom mene, tam som Ja medzi nimi.“
Málokedy mi niečo alebo niekto chýba, nakoľko ma život naučil neviazať sa na nič hmotné… no poviem vám…prvý deň po intenzíve ste mi všetci do jedného chýbali!
Lenka Smutná
Zuzana Nemešová
Počas 1. seminár Školy empatie som pochopila, čo mi berie v mojom živote silu a uvidela som aj to, čo s tým môžem spraviť prakticky. Taktiež som pocítila, alebo skôr, konečne som si dovolila pocítiť a pomenovať, čo som práve vtedy potrebovala.
Silvia Krajči
Veronika Longová
Ivetka
Mňa zaujala myšlienka, že nestačí analýza v hlave, ale treba pracovať a trénovať aj na vzťahu ja a ja.
Zuzka
Chcem sa poďakovať. Chcem vás poprosiť, mohli by ste tieto online podujatia robiť viac? Aj keby Yehuda nemal čas, tak absolventi? Rada by som aj pokračovala.
Miriam
Až teraz som to pochopila ako som to mala ako dieťa.
Radka
Pre mňa to bolo úplne nové, nikdy som sa nezamýšľala nad vzťahom so svojim vnútrom, ale potrebovala som to počuť, aby som si uvedomila že je tu aj táto iná strana.
Martina
Bolo mi to naozaj veľmi užitočné, rada som vás spoznala, pre mňa je to veľmi hlboký zážitok táto práca, aj keď dosť toho čítam o psychológii ale toto je veľmi konkrétne čo som dostala.
Renáta
Mne trochu vadí, že sa tlmočí, lebo sa tým prerušuje niť a naťahuje sa čas, no keďže aj ja sama neviem po anglicky, je to nutnosť… trochu to akoby ruší to sledovanie, tú niť… znovu mi prišlo, že už je načase znovu sa pustiť do angličtiny.
Ivana
Teším sa na ďaľšie dni. Semináre. Na to ako bude Yehuda čarovnou energiou a charizmou rozprávať, dávať perfektné prirovnania a ja budem iba ticho so zatajeným dychom počúvať a zamýšlať sa nad hĺbkou jeho myšlienok. Na Silviu, ktorá do svojho prednášania dáva celé svoje ja a neskutočnú lásku a na Mirku, ktorá do mňa vnáša nekonečný kľud a mier 😊
Ďakujem za všetko a prajem vám tie najkrajšie dni do ďalšieho intenzívu.
Milica
Daniela
Som vďačná za túto podporu, ktorá sa dostáva ženám / a nielen /. Nech sa každej vzácnej ženskej bytosti dostane takejto podpory!
Povedali o psychofonetike
Profesor Dr. Zelda Knight PhD
Pán Tagar je výnimočným jednotlivcom, učiteľom, poradcom, psychoterapeutom a trénerom v ovládaní jedinečných a mimoriadnych zručností, ktoré si rozvinul počas mnohých rokov práce v mnohých krajinách. Na základe rozsiahleho vzdelania a školenia v oblasti spoločenských, humanitných a umeleckých vied pán Tagar rozvinul oblasť psychofonetiky, oblasť, ktorá sa neustále rozširuje na miestnej aj medzinárodnej úrovni. Psychofonetika je forma osobného koučingu, poradenstva a terapie, ktorá zahŕňa používanie verbálnych, ako aj neverbálnych spôsobov komunikácie: zmysel, gesto, zvuky a vizualizáciu na podporu sebauvedomenia a celý rad spôsobov sebaintervencie pre fyzické, emocionálne a duchovné uzdravenie. Holistické princípy psychofonetiky (ako ich praktizuje a učí pán Tagar) hlboko rezonujú s tradičnou, ako aj multikultúrnou ľudskou krajinou Juhu.
S pánom Tagarom som sa prvýkrát stretla v roku 2001 na zakladajúcej konferencii Juhoafrickej asociácie psychoterapie, ktorej som spoluzakladateľkou a súčasnou prezidentkou. Pán Tagar bol od nás pôvodne pozvaný, aby prezentoval svoju prácu o zotavovaní sa zo sexuálneho zneužívania pomocou psychofonetiky. Hlboko na nás zapôsobila bohatosť, umenie, ľudskosť a efektívnosť jeho prístupu k tomuto hlboko znepokojujúcemu stavu u nás i vo svete a rozvoj Psychofonetiky vo všeobecnosti. Na základe prezentovanej práce bol pán Tagar nami prijatý za profesionálneho člena SAAP. Rovnako vysoko hodnotený bol aj jeho následný príspevok na nadväzujúcej konferencii SAAP v roku 2003 na tému „Metafory ako realita pre telo života“ a zážitkový workshop, ktorý poskytol celej konferencii.
Množstvo publikácií a prezentácií pod menom pána Tagara a množstvo práce a školení, ktoré vytvoril v Južnej Afrike od svojho príchodu sem, sú dôkazom jeho medzinárodne profesionálne uznávaných odborných znalostí a ja bez váhania vyjadrím svoj názor, že pán Tagar má výnimočné a mimoriadne zručnosti v oblasti osobného rozvoja, poradenstva, výkonného a organizačného koučingu s využitím Psychofonetiky.
Prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc.
Doporučuji k zakomponování cvičení ve vědomé empatii do přípravy pedagogických pracovníků a odborníků v řadě sociálních oblastí, které sledují rozvoj niternosti člověka na jeho cestě k lidství.
Zúčastnila jsem se několika seminářů, které nabízí autor v České republice. Autor originálním způsobem spojuje svou hlubokou znalost myšlenek filosofie svobody s praktickou aplikací dramatizačních metod pro sebepoznání, sebeporozumění osobnosti účastníků seminářů. Účastníci si vždy odnášejí podněty pro svůj individuální seberozvoj a zkušenost s praktickými nástroji sebepoznání, s nimiž mohou v oblasti empatie sami pracovat v budoucnosti.
Kurikulum Prof. PhDr. Hana Lukášová, CSc
Na katedře pedagogiky a psychologie Pedagogické fakulty v Ostravě pracovala jako asistentka a odborná asistentka (1975-1989).
V Ústavu pro svobodné alternativní školství na Ostravské univerzitě působila v letech 1992-1998.
Na katedře pedagogiky pro primární a alternativní vzdělávání působila v období od roku 1998 -2013 a byla i vedoucí této katedry.
V roce 2014 nastoupila na Ústav školní pedagogiky na Fakultě humanitních studií Univerzity T. Bati ve Zlíně. Zaměřuje se na přípravu učitelů pro primární edukaci a výzkumně i na otázky pedeutologie.
Dr Paulo Moraes MD, FRACGP
Som lekár registrovaný v Austrálii ako všeobecný lekár od roku 1989 a člen Kráľovskej austrálskej akadémie všeobecných lekárov. Bol som hlavným praktickým lekárom v Melbourne Therapy Centre; lekárska a terapeutická klinika založená na antropozofii od roku 1993.
V súčasnosti som členom správnej rady Austrálskej asociácie antropozofickej medicíny (AAMA) a som členom tejto asociácie od jej založenia v roku 1995.
Yehuda Tagar sa venuje poradensko-psychoterapii pomocou Philophonetics Counseling od roku 1991. Donedávna, po založení tréningu Philophonetics Counseling v Južnej Afrike, bol súčasťou multidisciplinárneho terapeutického tímu v Melbourne Therapy Centre.
Počas posledných 9 rokov som mal blízky pracovný vzťah s Yehudom Tagarom. Počas tejto doby sme mali spoločných pacientov, ktorí si vyžadovali medicínsky a psychoterapeutický manažment pre celý rad psychologických a psychosomatických stavov. Naozaj verím, že Psychofonetika je bezpečný a prospešný spôsob psychoterapie.
Podľa môjho názoru má Psychofonetika filozofický základ na antropozofii Rudolfa Steinera.
Osobne verím, že Yehuda Tagar pracuje v súlade s vysokými profesionálnymi štandardmi a profesionálnou integritou. Je odborne spôsobilý pomáhať pacientom v psychickej tiesni vyplývajúcej z traumatických životných udalostí.
Neváham odporučiť/odporúčať pacientov na Psychofonetiku.
Dr Rosy Daniel, BSc MBCh
British College of Integrative Medicine podporuje výučbu a výskum integračných terapií v Spojenom kráľovstve av Európe. Psychofonetiku uznávame ako dôležitý nový psychoterapeutický prístup s evidentnými výhodami v medicíne mysle a tela a tešíme sa, že budeme môcť našim študentom predstaviť vaše praktické vyučovanie a filozofické názory. Boli sme ohromení účinnosťou Psychofonetiky pri rýchlom osvetľovaní a riešení tráum uchovaných v tele, duši a duchu a boli sme svedkami výhod dosiahnutých prostredníctvom vašich majstrovských kurzov pre akadémiu a vašej individuálnej práce ako majstra v tejto oblasti ste priekopníkom.
Veríme, že Psychofonetika je dôležitým doplnkom k množstvu modalít, o ktorých sa budú lekári integratívnej medicíny a iní zdravotníci veľmi radi učiť a integrovať ich do svojej vlastnej praxe IM v 21. storočí.
Oceňujeme tiež, že aplikovaná Psychosofia a Psychofonetika ako forma antropozofickej psychoterapie zohrávajú dôležitú úlohu pri rozvoji celostnej integračnej medicíny v Európe, kde máme silné partnerstvá a záujem študentov.
Vítame vás a vašu prácu na našom College, Yehuda a obdivujeme presnosť a hĺbku vašich vedomostí a odhodlanie sprístupniť tento nový prístup klientom, zdravotníckym pracovníkom a akademickým pracovníkom komunity.
Profesor Sylvester Madu
Posledných 15 rokov bol pán Tagar úzko spojený s Persephone College of Philophonetics International, pričom posledné tri roky bol zamestnaný ako riaditeľ a lektor na Persephone College v Južnej Afrike. Bol vysoko oceňovaným prispievateľom na popredných konferenciách akademikov psychológie v tejto krajine, ktorých som sa zúčastnil: Konferencia Juhoafrickej asociácie psychoterapie na Rhodes University v rokoch 2001 a 2003, kde predstavil svoju účinnú metodológiu zotavovania sa zo sexuálneho zneužívania a svoju prácu na tému „ Metafory ako realita pre Telo života“. Na moje pozvanie bol prednášajúcim na konferencii Africkej kapitoly Svetovej rady psychoterapie v Polokwane. Spolu s profesorom Stanom Lifschitzom z Juhoafrickej univerzity a Dr Corinne Oosthuizen z Univerzity v Johannesburgu predstavil účastníkom z univerzít rôznych afrických krajín úspešný workshop o rituáloch liečenia. Pán Tagar publikoval veľmi oceňovanú kapitolu o „Psychofonetike v Južnej Afrike“ v mojej knihe „PRÍSPEVKY K PSYCHOTERAPII V AFRIKE“ (Madu, SN (ed.) (2003). Príspevky k psychoterapii v Afrike (s. 91-118). Polokwane (Pietersburg): UNIN Press.). Toto všetko sú len počiatočné ukazovatele jeho potenciálneho budúceho prínosu pre túto krajinu.
Veľké množstvo publikácií a prezentácií pod menom pána Tagara je svedectvom jeho medzinárodne uznávanej odbornosti a ja bez váhania vyjadrujem svoj názor, že pán Tagar má výnimočné a mimoriadne schopnosti v oblasti osobného rozvoja, výkonného a organizačného koučingu s využitím psychofonetiky.
Veľmi ma zaujala táto metóda. Navyše, nie je viazaná na kultúru. Mám dojem, že má potenciál významne prispieť k liečbe týraného a traumatizovaného človeka nielen v Južnej Afrike, ale aj v celej Afrike.
David Cooper
Svojej profesionálnej praxi dal veľmi potrebný africký rámec a kontext. V posledných rokoch sa stal známym v celej Juhoafrickej republike ako úžasný učiteľ Psychofonetiky a vyškolil viac ako 100 ľudí rôznych jazykov a zázemia, a to aj v chudobných oblastiach, aby sa z nich stali counselori.
Sám som absolvoval tri poradenské sedenia podľa princípov Psychofonetiky. Nielenže spája terapiu s hláskami, gestami a vizualizáciou – jedinečný prístup, ktorý sám vyvinul na medzinárodnej úrovni a priniesol do Afriky – ale cieľom je dokončiť psychologické uzdravenie v niekoľkých sedeniach (na rozdiel od dlhých foriem terapie v tradičnej západnej psychológii). Posledný bod je dôležitý, keďže začína trénovať praktizujúcich v afrických štvrtiach, kde si ľudia zvyčajne nemôžu dovoliť dlhé obdobia predĺženej terapie. Jeho prístup má preto potenciálny obrovský prínos pre bežných ľudí v našej krajine, ktorí vítajú krátku, no intenzívnu liečbu, ktorá im pomôže vyrovnať sa s problémami a traumami každodenného života v situáciách chudoby a stresu. Jeho spôsob terapie s hláskami a gestami navyše dobre zapadá do tradičných afrických liečebných a terapeutických režimov.
Domnievam, že pán Tagar má veľmi vzácne a veľmi potrebné zručnosti, ktoré naša krajina potrebuje pre svoju pedagogickú fakultu, ako aj pre svoje praktiky a výcvik v psychologickej terapii.
Dr Leela Monti
Chcel by som pochváliť pána Tagara ako ľudskú bytosť, psychoterapeuta a trénera psychoterapeutov a odporučiť každému, kto je v pozícii, aby uplatnil a využil svoje výnimočné schopnosti v oblasti duševného zdravia v súčasnosti v Británii z nasledujúcich dôvodov:
Po prvé, štúdium Psychofonetiky bolo obrovskou podporou pre môj vlastný rozvoj ako ľudskej bytosti, ako lekára a psychiatra. Umožnilo mi to udržať si vysokú úroveň osobnej udržateľnosti, semenežmentu a prevencie vyhorenia vo veľmi náročnom pracovnom prostredí pri starostlivosti o ľudí s veľmi náročnými problémami duševného zdravia v komplexnej a náročnej oblasti súdnej psychiatrie v UK.
Po druhé, Psychofonetika poskytuje výcvik v „Metodickej empatii“ – v procese metodickej kultivácie empatickej schopnosti odborníkov v oblasti duševného zdravia (a iných zdravotníckych profesionálov), ktorý zdokonaľuje ich schopnosť vnímať skúsenosti a realitu pacientov z ich vlastného pohľadu. Učenie pána Tagara považujem vo svojej práci psychiatra za najvyššiu hodnotu a jeho školenie by som odporučila všetkým odborníkom v oblasti duševného zdravia v Spojenom kráľovstve. Pán Tagar je podľa mojich vedomostí v súčasnosti jediným učiteľom metodickej empatie v Británii.
Po tretie, silné, sebaposilňujúce a vysoko etické intervenčné nástroje Psychofonetiky, v rukách vyškolených odborníkov, môžu byť obrovskou pomocou pri posilňovaní, zotavovaní a schopnosti ďalšej starostlivosti o seba ľudí s problémami duševného zdravia. na základe veľmi krátkeho obdobia odborného zásahu.
Napokon – a čo je najdôležitejšie pre budúcnosť duševného zdravia v tejto krajine – pán Tagar je pravidelným prispievateľom do postgraduálneho školenia psychiatrov a iných odborníkov v oblasti duševného zdravia v nadácii Lincolnshire Partnership NHS Foundation. Trust (LPFT), prednášajúci o psychoterapii a témach sebamenežmentu pre náš tím starostlivosti o duševné zdravie tu: Metodická empatia, starostlivosť o seba pre ošetrujúcich profesionálov, prevencia vyhorenia pre lekárov a psychofonetický prístup k uzdraveniu z traumy zo sexuálneho zneužívania v minulosti. Jeho prínos vysoko oceňuje náš tím psychiatrov a iných psychiatrov tu praktizujúcich.
Na základe dobrej práce pána Tagara v postgraduálnom vzdelávaní odborníkov v oblasti duševného zdravia v tejto krajine, spolu s ostatnými vyššie uvedenými príspevkami, potvrdzujem, že je jedinečne schopný udržateľne prispievať k službám starostlivosti o duševné zdravie v tejto krajine.
Ian Gillespie
Ako predseda COCHASA a člen jej národnej exekutívy od jej založenia som mal plnú príležitosť sledovať príchod mnohých nových spôsobov liečenia a terapie do Južnej Afriky a ich rozvoj do plne uznávaných profesií. Vo svetle mojich skúseností je môj názor na Psychofonetiku, ktorú vypracoval pán Tagar, taký, že ponúka cenný príspevok k množstvu liečebných modalít dostupných juhoafrickej verejnosti. Pán Tagar je výnimočná osobnosť v každom zmysle slova a vychádzajúc zo svojho rozsiahleho vzdelania a školenia v spoločenských vedách a umení sa Psychofonetika stala oblasťou, ktorá sa neustále rozširuje na medzinárodnej úrovni. Zahŕňa formu poradenstva a terapie zahŕňajúcu používanie zmyslov, gest, zvukov a vizualizácie na podporu emocionálneho liečenia. Zatiaľ čo tieto techniky často používajú psychoterapeuti, duchovné princípy Psychofonetiky (ako ich praktizuje a učí pán Tagar) hlboko rezonujú s tradičnými africkými praktikami obzvlášť účinným spôsobom, ktorý sa podstatne líši od normatívnych západných praktík.
Množstvo publikácií a prezentácií pod menom pána Tagara je svedectvom jeho medzinárodne profesionálne uznávaných odborných znalostí a ja bez váhania vyjadrím svoj názor, že pán Tagar má výnimočné schopnosti v oblasti osobnostného rozvoja, výkonného a organizačného koučingu s využitím Psychofonetiky. Osobne som bol svedkom klinickej práce pána Tagara demonštrovanej na klientoch v Kapskom Meste a zistil som, že ukazuje rýchly a efektívny prínos. Zúčastnil som sa tiež ako súčasť záverečnej skúšky na promócii popredného lekára, ktorý ukončil trojročný odborný kurz Psychofonetiky, ktorý ponúkal pán Tagar. Za najpresvedčivejšie považujem prezentáciu prípadu na komplikovanú psychosomatickú tému a silnú demonštráciu schopností pána Tagara ako vývojára metodológie, učiteľa, školiteľa a supervízora v tejto oblasti.
Využívam túto príležitosť, aby som mu zaželal veľa úspechov v jeho ďalšej činnosti.
Ian Gillespie
predseda COCHASA (Konfederácia asociácií doplnkového zdravia Južnej Afriky)
člen Národného výkonného výboru pre boj proti týraniu starších ľudí;
člen národného výkonného výboru Spoločného fóra pre politiku starnutia; doživotný člen Ekonomickej spoločnosti Južnej Afriky;
doživotný člen psychologickej spoločnosti Južnej Afriky;
Juhoafrická cena za športové zásluhy za koučovanie.
Povedali o individuálnych konzultáciách
Marianna Gergeľová
Kateřina Gucfová
Povedali o programe Humanizácia pracoviska
Ľubomír Starek
1. Humanizácia pracoviska
Účasť cca 12 riaditeľov, manažérov a lídrov našej spoločnosti (IT developerská spoločnosť so sídlom na Slovensku)
Workshop bol dvojdňovým podujatím, ktoré si vyžiadal vrcholový manažment našej spoločnosti. Cieľom bolo otvoriť diskusie na témy ako osobný rozvoj, vodcovstvo a humanizácia pracoviska.
Prostredníctvom workshopu sme dosiahli oveľa viac. Ľudia sa otvorili a voľne diskutovali o hlbokých témach, ako je vedenie spoločnosti, smerovanie a potenciál. Niektorí z prítomných hovorili o týchto problémoch po prvýkrát a priniesli na stôl nové nápady a body. Všetci boli prirodzene ochotní pozrieť sa na spoločnosť z nového uhla pohľadu a prehodnotiť svoje miesto v skupine. Každý z nás videl potenciál spoločnosti prostredníctvom jej pracovníkov. Riaditelia opustili workshop s obnovenou snahou viesť spoločnosť a tiež viac než ochotní pomáhať ostatným realizovať ich vodcovský potenciál. Ihneď po workshope bola vytvorená akčná skupina, ktorá by mala riadiť zmeny a zabezpečiť, aby požiadavky pracovníkov na rozvoj spoločnosti boli analyzované a implementované. Myšlienka humanizácie pracoviska a vytvorenia lepšej spoločnosti bola čoskoro predstavená všetkým zamestnancom.
Rozhodnutie uskutočniť tento workshop sa ukázalo ako absolútne správne a všetci sme to brali ako veľký úspech a reštart našej spoločnosti. Už teraz plánujeme pokračovanie tohto projektu v najbližších mesiacoch.
2. Rozhodovanie
Druhý workshop, ktorý sme zorganizovali, bol jednodňovým stretnutím o rozhodovacom procese. Rozhodli sme sa zacieliť na skupinu stredného manažmentu našej spoločnosti, aby sme nám pomohli pochopiť kľúčové faktory, ktoré vedú k správnym rozhodnutiam, analýze problémov a ich vyriešeniu s cieľom dosiahnuť obojstranne výhodné riešenia. Workshop nám pomohol tento cieľ dosiahnuť a tiež nám ukázal rôzne techniky, ktoré môžeme použiť pri dohode o riešeniach.
Na základe skutočného ľudského a ekonomického zisku je naším cieľom pokračovať s p.Tagarom aj v budúcnosti.
Povedali o programe 7 CC pre školské zariadenia
J.W. Bester
Pán Tagar pomáhal pri riešení rôznych konfliktných situácií v Michael Mount. V tomto smere budeme navždy jeho dlhmi a nemôžeme ho dostatočne odporučiť.
Pán Tagar by bol obrovským prínosom pre každú organizáciu, ktorá sa snaží využiť jeho profesionálne služby; najmä by som mu odporučil pracovať v prostredí waldorfskej školy.
Ak sú potrebné ďalšie informácie, neváhajte kontaktovať autora.
Graham Kennish
Vyštudoval som Psychofonetiku a keď navštevujem školy a školenia, ponúkam individuálne stretnutia a prezentujem to s antropozofiou, ktorá sa za tým skrýva, na stretnutiach učiteľov. V priebehu 4 rokov som absolvoval viac ako 75 stretnutí s viac ako 40 kolegami, študentmi a rodičmi v siedmich školách v Spojenom kráľovstve a získal som veľmi pozitívne ohlasy s niektorými okamžitými a významnými zmenami vo vzťahu učiteľov k triedam, k jednotlivým deťom, ich kolegom a k rodičom.
Učitelia môžu využiť Psychofonetiku na lepšie zvládnutie zložitých situácií, či už v triede, s konkrétnymi deťmi, rodičmi alebo kolegami, ako aj na posilnenie svojej meditačnej praxe. Videl som to ako skutočný zlom vo vývoji učiteľa, ako aj pokračujúcu metódu sebapodpory.
Jedno stretnutie trvá niečo vyše hodiny, z ktorej učiteľ vzíde s praktickým „nástrojom“, ktorý si sám vytvorí a prinesie praktický výsledok na použitie ako každodennú prax.
Psychofonetika nie je len pevne zakotvená v antropozofii, ale umožňuje učiteľom využívať práve tie schopnosti, ktorými sa pripravujú na každodenné používanie pre deti a pri vyučovaní.
Veľmi dúfam, že sa Psychofonetika dostane do širšieho povedomia a používania na našich školách a môžem ju úplne odporučiť.