Základný ročník v Psychofonetike
Súhrn
Úvod
ROZVÍJAŤ VNÚTORNÝ POTENCIÁL, RÁSŤ, TRANSFORMOVAŤ, VYTVÁRAŤ
„Ak sa dokážeme sami rozvíjať, môžeme podporiť aj rozvoj iných ľudí.“
Yehuda Tagar
My ľudia sa nachádzame v neustálom procese vedomého rozvoja. Zatiaľ čo ľudské telo dokončilo svoj vývoj, naša myseľ a duša sa vyvíja stále ďalej. Sme v procese zmeny vedomia – stávame sa ľudskejšími, alebo naopak, degenerujeme. Voľba je len na nás a je možné urobiť ju len vedome.
Psychofonetická definícia duševného zdravia znie:
„Zdravá ľudská duša je vyvíjajúca sa ľudská duša; chorá ľudská duša je stagnujúca a upadajúca. Iné možnosti nie sú. Živé bytosti buď rastú, alebo sa rozkladajú“ (YT).
Psychofonetika je metóda osobnostného a sociálneho rozvoja. V minulosti bola ľudská evolúcia úlohou skupín, vodcov, národov, organizácií, náboženstiev, či kmeňov. Budúcnosť však spočíva v spoločenstve vytvorenom individuálnym vedomím. Potenciál osobnostného rozvoja je v každom z nás, jeho aktivácia je však slobodnou voľbou jednotlivca a vyžaduje si špecifické zručnosti pre sebauvedomenie.
Aby ste niečo zmenili, musíte to vidieť, počuť, poznať aké to je teraz a mať vedomie o budúcom potenciáli. Sebapoznanie je ťažká výzva. Nerodíme sa so schopnosťou pozerať sa sami na seba. Musíme sa to naučiť vedome, slobodnou voľbou, zručnosťou a úsilím. Nemôžete ľudí prinútiť, aby to urobili, ale ak tejto výzve chcú čeliť, môžete im pomôcť.
Každý z nás v sebe nesie potenciál ďalšej úrovne vývoja, ale všetci potrebujeme “pôrodnú asistentku”, aby sme sa zrodil. Psychofonetika je metódou zrodu sebauvedomenia a sily vyvíjať sa. Pre konzultanta psychofonetiky je to metóda pôrodnej asistencie ľudského vedomia.
Psychofonetika zahŕňa bohatú škálu procesov na rozvoj sebauvedomenia, vnútorného sebavedenia, sebaliečenia, osobného posilnenia a vynaliezavosti. Osobná udržateľnosť, odolnosť, energia, kreativita a napĺňajúci vzťah, to všetko vyplýva z vedomého osobnostného rozvoja. Psychofonetika je kombináciou metodickej empatie a hlbokej inteligencie telesnej múdrosti, výrazných gest, ktoré zviditeľňujú vnútornú realitu, spontánnej vizualizácie a liečivej sily zvukov univerzálnej ľudskej abecedy.
V Psychofonetike sa celé telo stáva reflexným aparátom, ktorý funguje ako „predĺžený mozog“. Prostredníctvom tejto metódy hlboká telesná pamäť človeka komunikuje priamo s jeho vedomou mysľou, čo umožňuje hlbokú a udržateľnú zmenu.
Na záver tohto 1-ročného štúdia získate
Osvedčenie o absolvovaní Základného ročníka v Psychofonetike - Metodická empatia & Self-Leadership
Následne je možné v štúdiu pokračovať 2 ročníkmi v profesionálnom tréningu v Psychofonetike:
2. ročník - HOLISTICKÝ COUNSELOR v Psychofonetike - Counseling & Leadership Skills
Na záver 2. ročníka vydávame úspešným absolventom
Diplom v holistickom counselingu v Psychofonetike - Counseling & Leadership Skills
3. ročník - KONZULTANT osobnostného a profesionálneho rozvoja
Štúdium v 3. ročníku uzatvára
Pokročilý diplom v Psychofonetike - Konzultant pre osobnostný & organizačný rozvoj a psychosomatiku
Ako to prebieha
Základný ročník Školy empatie realizujeme na troch úrovniach:
ÚROVEŇ 1
Základy osobnostného rozvoja
4 víkendy online/osobne
ÚROVEŇ 2
Základy Metodickej empatie
4 víkendy online/osobne
Vstupné kritérium je absolvovanie Úrovne 1 – Základy osobnostného rozvoja.
ÚROVEŇ 3
- 2 x 5 intenzívnych dní zakončených 3-dňovým záverečným stretnutím, doplnené stretnutiami v malých tréningových skupinách medzi stretnutiami.
- Každý deň výučby sa skladá zo 4 blokov (od 9:00 do 17:30 hod), kde sa striedajú teoretické základy metodiky s praktickými ukážkami, vlastným tréningom metódy, či už na sebe, v páre alebo v skupine a supervíznymi otázkami (podľa obsahu konkrétneho seminára).
- 1x počas kurzu je večerná prednáška.
- Uzavretá skupina – max. 25 študentov v skupine.
- Kurz prebieha v slovenčine a v angličtine súbežne s prekladom.
- Súčasťou je aj práca v malých skupinách medzi seminármi a tréning získaných zručností.
Lektori
Yehuda Tagar
Counselor, poradca, psychoterapeut, medzinárodný konzultant, tréner a lektor, v súčasnosti so sídlom v Bernolákove (pri Bratislave) na Slovensku.
Jana Múdra
Učiteľka, counselorka, koučka, psychofonetická konzultantka, 20 rokov pôsobí vo sfére vzdelávania, posledných 5 rokov pracuje v Škole empatie ako lektorka.
Miroslava Tagar
Pracuje s Psychofonetikou a Chirofonetikou, je špeciálna pedagogička a konzultantka pre školy, riaditeľka Školy Empatie.
Cieľová skupina
Čo získate
Praktické zručnosti pre:
- Sebapoznávanie – možnosť úplne poznať samého seba.
- Posilnenie – možnosť premeny akéhokoľvek zranenia a obmedzenia na osobnú silu.
- Nachádzanie zdrojov – možnosť objavovania, vytvárania a mobilizácie doposiaľ nepoznaných a nevyužitých vnútorných zdrojov múdrosti, sily, lásky, kreativity, intimity, odvahy, identity a cieľa.
- Samoliečenie – objav a aplikácia „Vnútorného lekára“, ktorý je vlastný každej ľudskej bytosti.
- Vnútorná sloboda – možnosť objavovania, pochopenia a prekonania automatických vzorcov obrany, zvládania závislosti, ktoré obmedzujú slobodné vyjadrenie vlastnej hlbšej podstaty.
- Umenie vedomého vzťahu – možnosť premeniť vzťahové výzvy na príležitosť na prehĺbenie, obohatenie a zlepšenie medziľudských vzťahov každého druhu.
- Vnútorná autorita – posilnenie a mobilizácia svojho vnútorného vodcu, aby sa stal vlastnou duchovnou autoritou, učiteľom, vodcom a mentorom.
- Prekročenie vlastného prahu – možnosť konfrontácie, liečenia a transformácie vlastných tieňov do vyššej dimenzie svedomia, múdrosti a sily.
- Duchovný rozvoj – možnosť premeny životných výziev na príležitosti a prejavenie svojho vyššieho duchovného potenciálu.
- Transformácia vlastných schopností myslenia, cítenia a vôle do vyšších kompetencií Empatie: vnímavá predstavivosť, vnímavá inšpirácia, vnímavá intuícia.
- Rozvíjanie hlbšieho potenciálu lásky, múdrosti, svedomia a kreativity.
Obsah
Praktický tréning v nasledujúcich zručnostiach osobnostného rozvoja a samoliečby:
Zvládanie SOMATICKÝCH problémov – napríklad:
- Bolesti
- Chronická únava
- Migréna a iné bolesti hlavy
- Ekzém a iné kožné problémy
- Senná nádcha
- Herpes
- Astma
- Chronický únavový syndróm
- Skleróza multiplex
- Spondylitída
- Artritída
- Crohnova choroba
- Syndróm dráždivého čreva
- Menštruačné bolesti
- Postnatálna depresia
- Bolesti chrbta
- Zvládanie stresu
- Vyhorenie
Zvládanie PSYCHOSOMATICKÝCH problémov – napríklad:
- Panické ataky a iné druhy úzkosti
- Návykové látky
- Závislé správanie
- Sexuálne dysfunkcie
- Nízka imunita
- Psycho-metabolické problémy
- Paliatívna starostlivosť a onkologické poradenstvo
Zvládanie PSYCHOLOGICKÝCH problémov – napríklad:
- Vnútorné problémy dieťaťa/vnútorného dospelého
- Krízový manažment
- Reakcie
- Agreresia
- Projekcie
- Depresia
- Žiaľ a trúchlenie
- Trauma
- Sexuálne zneužitie v minulosti
- Fyzické zneužívanie v minulosti
ZvládanieVZŤAHOVÝCH problémov – napríklad:
- Rodičovské problémy
- Problémy vo vzťahoch
- Sexuálne problémy
- Párové poradenstvo
- Párová mediácia
- Rodičovstvo: deti, dospievajúci, hranice, vplyv na vzťah
- Komunikačné schopnosti
- Riadenie konfliktov
- Budovanie komunity
OSOBNOSTNÝ a DUCHOVNÝ rozvoj:
- Obnova kreativity
- Obnova intimity
- Obnova prostredníctvom krízy
- Rozhodovanie
- Odborné poradenstvo
- Vnútorná autorita
- Konfrontácia vnútorných prahov
- Strach, nenávisť, pochybnosti
- Konfrontácia vlastného „dvojníka“
- Rozvíjanie vlastného meditatívneho života
- Prekonávanie umeleckých blokov
Praktický tréning v nasledujúcich zručnostiach osobnostného rozvoja a samoliečby:
Zvládnutie SOMATICKÝCH problémov – napríklad:
- Bolesti
- Chronická únava
- Migréna a iné bolesti hlavy
- Ekzém a iné kožné problémy
- Senná nádcha
- Herpes
- Astma
- Chronický únavový syndróm
- Skleróza multiplex
- Spondylitída
- Artritída
- Crohnova choroba
- Syndróm dráždivého čreva
- Menštruačné bolesti
- Postnatálna depresia
- Bolesti chrbta
- Zvládanie stresu
- Vyhorenie
Zvládnutie PSYCHOSOMATICKÝCH problémov – napríklad:
- Panické ataky a iné druhy úzkosti
- Návykové látky
- Závislé správanie
- Sexuálne dysfunkcie
- Nízka imunita
- Psycho-metabolické problémy
- Paliatívna starostlivosť a onkologické poradenstvo
Zvládnutie PSYCHOLOGICKÝCH problémov – napríklad:
- Vnútorné problémy dieťaťa/vnútorného dospelého
- Krízový manažment
- Reakcie
- Agreresia
- Projekcie
- Depresia
- Žiaľ a trúchlenie
- Trauma
- Sexuálne zneužitie v minulosti
- Fyzické zneužívanie v minulosti
Zvládnutie VZŤAHOVÝCH problémov – napríklad:
- Rodičovské problémy
- Problémy vo vzťahoch
- Sexuálne problémy
- Párové poradenstvo
- Párová mediácia
- Rodičovstvo: deti, dospievajúci, hranice, vplyv na vzťah
- Komunikačné schopnosti
- Riadenie konfliktov
- Budovanie komunity
OSOBNOSTNÝ a DUCHOVNÝ rozvoj:
- Obnova kreativity
- Obnova intimity
- Obnova prostredníctvom krízy
- Rozhodovanie
- Odborné poradenstvo
- Vnútorná autorita
- Konfrontácia vnútorných prahov
- Strach, nenávisť, pochybnosti
- Konfrontácia vlastného „dvojníka“
- Rozvíjanie vlastného meditatívneho života
- Prekonávanie umeleckých blokov
Podrobný program posielame prihláseným účastníkom emailom týždeň pred začiatkom kurzu.