Základy metodickej empatie

vnútorná sloboda, vnútorná autorita, osobné hranice
4 x 2,5-dňový VÍKENDOVÝ kurz

Chcete ísť do hĺbky?

Preskúmať, čo ste vždy chceli o sebe vedieť.

Zbaviť sa toho, čo vám už vo vašom vnútri neslúži.

Získať, čokoľvek vám vnútorne chýba a potrebujete to pre svoj posun.

Program kurzu

1. Hlavné témy

  • Vnútorné dieťa, vnútorný dospelý
  • Vnútorná sloboda – možnosť objavovania, pochopenia a prekonania automatických vzorcov obrany, zvládania závislosti, ktoré obmedzujú slobodné vyjadrenie vlastnej hlbšej podstaty.
  • Umenie vedomého vzťahu – možnosť premeniť vzťahové výzvy na príležitosť na prehĺbenie, obohatenie a zlepšenie medziľudských vzťahov každého druhu.
  • Vnútorná autorita – posilnenie a mobilizácia svojho vnútorného vodcu, aby sa stal vlastnou duchovnou autoritou, učiteľom, vodcom a mentorom.
  • Prekročenie vlastného prahu – možnosť konfrontácie, liečenia a transformácie vlastných tieňov do vyššej dimenzie svedomia, múdrosti a sily.

2. Psychofonetické praktické procesy

Zvládnutie, prekonanie obranných reakcií

Okrem vonkajšej slobody existuje aj boj za vnútornú slobodu. Ide o schopnosť kontrolovať svoje nálady, správanie a činy, aby sme konali v súlade so svojimi hodnotami a princípmi.

Hlavnou prekážkou v tomto vnútornom boji sú automatické obranné reakcie, ktoré nás ovládajú zvnútra. Aby sme boli naozaj slobodní, musíme tieto reakcie prekonať a stať sa pánmi svojich činov.

Privlastnenie si projekcií

Psychofonetika  kombinuje rozhovor a akciu na riešenie osobných problémov v oblasti projekcií. Projekcie sú situácie, kde si myslíme, že naše vnútorné problémy prichádzajú zvonku, a dávame im príliš veľkú moc.

Vnútorné hranice medzi 2 realitami

Prevziať zodpovednosť za to, čo si sám/sama robím, a oddeliť to od „tváre“ druhého človeka – toto je najťažšia časť, pretože neustále vidíme „toho druhého“, ako keby nám on spôsoboval naše problémy. No práve to musíme odstrániť. Postupnými krokmi sa od toho vzdialiť, aby sme mohli objektívne vnímať niekoho, kto niečo robí, a pomenovať to.

3. Tretia podmienka pre udržateľný rozvoj človeka

V prítomnosti tejto podmienky človek musí uznať  neviditeľnú dimenziu reality ako skutočnú  a seba ako dušu, vnútornú bytosť. Neustály prúd dojmov z vonkajšieho sveta zapĺňa priestor duše ruchom, ktorý môžeme prekonať len jeho uznaním. 

Nazeraním na vnútorný život ako na skutočnosť môžeme prevziať zodpovednosť, prestať projektovať na iných, meniť ho a prebudiť sa k sebe ako pozorovateľovi. Pozorovateľ sveta duše je vedomý človek.

4. Štvrtá podmienka pre udržateľný rozvoj človeka

Štvrtá podmienka pre udržateľný ľudský rozvoj je rešpekt a tolerancia voči rôznym osobným realitám. Ide o uznanie vlastnej pravdy ako základ rešpektu voči pravde iných, čo je nový ideál v ľudskej evolúcii. Tento prístup umožňuje harmonické spolunažívanie v rozmanitej spoločnosti, kde každý jednotlivec má právo na vlastný smer a zmysel života. Hoci teoreticky uznávame hodnoty tolerancie, v praxi ich zriedka uplatňujeme.

Prečo práve Psychofonetika?

V Škole empatie je kľúčovou metódou a poskytuje:

SEBAUVEDOMENIE

Psychofonetika vám pomáha objaviť skryté vrstvy vášho vnútra, čím získate hlbšie pochopenie seba samého.

LEPŠIA KOMUNIKÁCIA

Rozvíja schopnosť vyjadriť svoje vnútorné pocity jasne a efektívne, čo zlepšuje komunikáciu s ostatnými.

OSOBNÝ RAST

Vďaka vnútorným objavom a práci s nimi podporuje trvalý rozvoj a posun vo všetkých oblastiach vášho života.

Psychofonetika vám umožňuje živo vidieť svoje vnútorné prežívanie, takmer ako keď ich sledujete na obrazovke pred sebou. To vám dá pochopenie a možnosť urobiť zmysluplnú zmenu vo vašom živote.

Počas 1. kurzu Školy empatie som pochopila, čo mi berie v mojom živote silu a uvidela som aj to, čo s tým môžem spraviť prakticky. Taktiež som pocítila, alebo skôr, konečne som si dovolila pocítiť a pomenovať, čo som práve vtedy potrebovala.
Zuna Nemešová
Terapeutka, študentka 3. ročníka

Kto sú lektori?

Yehuda Tagar

Psychoterapeut, konzultant pre organizácie, tréner so 40 ročnou praxou v Európe, Veľkej Británii, Austrálii, Južnej Afrike. Vyvinul koncept Metodickej empatie a Psychofonetiku - metódu osobnostného rozvoja, ktorú vyučuje v Škole empatie na Slovensku.

Mirka Tagar

Pracuje s Psychofonetikou a Chirofonetikou, je špeciálna pedagogička a konzultantka pre školy, logopédka, counselorka riaditeľka Školy Empatie.

Jana Múdra

Pracuje s klientmi a skupinami pomocou Psychofonetiky a Metodickej empatie, zameriava sa na tému vzťahov v rodine, ženské zdravie, rodičovstvo . V Škole empatie pôsobí ako lektorka a organizátorka kurzov osobného rozvoja.

Organizačné info

4 x 2,5-dňový kurz (piatok-nedeľa)
Vstupné kritérium -> absolvovanie kurzu Základy osobnostného rozvoja.

Kedy?

7. - 9. február 2025
7. - 9. marec 2025
4. - 6. apríl 2025
2. - 4. máj 2025

v piatok od 17:00 - 20:30
sobota - nedeľa od 9:00 - 17:30

Ako?

3 možnosti účasti:
Bernolákovo alebo Košice alebo Online,

Max. 20 účastníkov,

Jazyk slovenský
a anglický s tlmočením.

Cena?

1080 € vrátane DPH
(záloha 270 €),

zvyšok je možné zaplatiť na splátky.

Referencie na štúdium v Škole empatie

Tak táto škola mení životy. Mení môj život. Mení život mojej rodiny. A s detskou radosťou pozorujem, ako to mení život ľudí, na ktorých “aplikujeme” zručnosť empatie. A hlavne, byť v takej komunite, akú si táto škola k sebe pritiahla, je nádherná realita.
Anikó Holzmann
sprievodkyňa vedomým rodičovstvom
Už predtým som sa zaujímala o psychofonetiku. Zúčastnila som sa jedného podujatia naživo, kde som si niečo mohla vyskúšať sama na sebe a chcela som sa o psychofonetike dozvedieť viac. Zážitok s psychofonetikou je ťažšie opísať, treba to zažiť. Všetko prebieha v bezpečnom priestore, empaticky, je to umenie dotyku s dušou, jej poznávanie a tvorivé pretváranie.
Zuzana Jurigová Kapráliková
Herečka, rozhlasová redaktorka
Štúdium v Škole empatie je pre mňa jedinečná cesta k sebapoznaniu a zároveň pochopeniu ľudí okolo mňa. Cítim sa nesmierne vďačná, že som ju objavila. Ponúka neskutočný priestor pre ľudí, ktorí chcú napredovať. Absolvovaním aj kratšieho bloku v Škole empatie si viete pomôcť aj sami a následne aj iným ľuďom. Vrelo odporúčam aj všetkým, ktorým záleží na vzťahoch. Keby o nej vedelo čo najviac ľudí, svet by bol hneď krajší.
Ing. Zuzana Morovská
Živnostník, študentka 3. ročníka
Škola mi pomohla dostať sa do takej hĺbky v sebe samej, v ktorej som pred tým nebola a ani som nevedela, že je to možné, aj týmto spôsobom. Učím sa, ako načúvať nielen sama sebe a druhým, inak ako pred tým, tak skutočne, zo srdca. V každodennom živote mi psychofonetika pomáha, ako nepotláčať svoje pocity, ale skutočne ich precítiť, preskúmať a zistiť čo vo mne ešte spúšťajú a prečo. A za najväčší dar považujem, že viac verím svojej intuícii.
Natália Červinková
Študentka 3. ročníka
Škola Empatie mi prišla do života v najlepšom čase. Akurát som sa rozhodovala pre profesiu a mala som vysoké nároky. Vtedy som sa profesne venovala masážam, ale videla som, že to nie je tak efektívna pomoc ľuďom, akú som chcela poskytovať. Rady na ich problémy nestačili a ja som bola zúfalá čo s tým. Fyzicky si oddýchli a telo mohlo na moment regenerovať, ale od tiaže vlastného vnútorného sveta si oddýchnuť nevedeli. Až som objavila Psychofonetiku. Je to úplne iný prístup v komunikácii na aký sme bežne zvyknutí a ostala som ohúrená. A síce sa jej venujem už štvrtým rokom, ohúrenie a obdiv jej efektivity a hĺbky pretrváva naďalej. Myslela som si o sebe, že som empatická a táto ilúzia mi po pár dňoch v tejto škole rýchlo spľasla. Sympatia nie je empatia a ak nie sme empatickí k sebe, nevieme byť skutočne empatickí s inými a to bolo pre mňa veľmi potrebné učenie, z ktorého čerpám dodnes.
Veronika Longová
Študentka 3. ročníka
Ďakujem Škola empatie s Yehudom Tagarom. Váš kurz mi zmenil život k lepšiemu nemeratelným spôsobom. Našiel som čaro sebaempatie a lásku k sebe samému. To odštartovalo zmeny o akých som len dúfal v kútiku duše. Stretol som lásku svojho života, zmenil prácu úplne od základov... zlepšil sa mi vzťah s najbližšou rodinou.....a hlavne som zmenil sám seba a deň za dňom sa blížim krok po kroku k svojmu ideálu. Ďakujem za dar seba/empatie.
Adrian
Študent 2. ročníka

Máte otázky?

Neváhajte nás kontaktovať, radi ich zodpovieme.